przyjmuje:
  • środa
  • piątek
kontakt:

tel.: 691361577

  • Dr nauk o kulturze fizycznej
  • Fizjoterapeuta
  • Terapeuta i diagnostyk oraz wykładowca Integracji Sensorycznej SI,
  • Członek PTIS Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
  • Hipoterapeuta
  • Specjalista Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej MFDR
  • Diagnostyk i terapeuta odruchów wg Sally Goddard
  • Patron Rady Fundacji 21, dla dzieci z Zespołem Downa
  • Wieloletni wykładowca akademicki i autorka licznych prac naukowych oraz uczestnik konferencji naukowych.
  • W latach 2016-2019 opiekun Studenckiego Koła Naukowego SKN15 Zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.
  • Członek Stowarzyszenia Kawaleryjskiego im. 14. Pułku Ułanów Jazłowieckich

 

Pracuje z:

noworodkami, wcześniakami, niemowlętami i dziećmi w wieku poniemowlęcym, przedszkolnym jaki i wczesnoszkolnym, które mają zaburzenia rozwoju :

  • opóźniony rozwój neurokinezjologiczny,
  • asymetria,
  • wiotkość,
  • wzmożone napięcie mięśniowe,
  • zaburzenia ośrodkowej koordynacji nerwowej ZOKN , mózgowe porażenie
  • dziecięce mpdz,
  • przetrwałe odruchy pierwotne np. Moro, ATOS, STOS, Galant, TOB,
  • opóźniony rozwój psychoruchowy (w zakresie funkcji raczkowania, siadania,
  • chodzenia, sprawności manualnych, percepcji, mówienia i rozumienia mowy,
    jak i dojrzałości społecznej)
  • Zespół Downa,
  • Zespół Aspergera,
  • autyzm,
  • ADHD
  • szerokie spektrum zaburzeń integracji sensorycznej SI
  • (zaburzenia równowagi, koncentracji uwagi, nadwrażliwość i podwrażliwość dotykowa, wzrokowa słuchowa i przedsionkowa),
  • choroby rzadkie.
Kursy i szkolenia:
  • Kurs Vojty -Praktyczne szkolenie z zakresu wczesnej neurokinezjologicznej diagnostyki i terapii dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego 1997
  • Kurs Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej (MFDR )1., 2. i 3. Rok życia 1998
  • Kurs z Psychomotoryki 1999
  • Kurs hipoterapii 2005
  • Kurs Integracji Sensorycznej (SI) I stopień i II stopień 2013
  • Szkolenie. Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce- program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Godard 2014

Wybrane pubikacje:

  1. Trafność wybranych metod diagnostycznych w diagnostyce zaburzeń integracji
    sensorycznej u dzieci w wieku 5-7 lat(Relevance of some diagnostic methods in
    the diagnosis of sensory integration disorders in children aged 5-7 years).
    [AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA, MARTA ROSIAK, EWA GIEYSZTOR, LUDWIKA
    SADOWSKA. W: Znaczenie integracji sensorycznej w zaburzeniach rozwoju
    człowieka : monografia Wrocław 2016, Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
    Oddział Wojewódzki we Wrocławiu, s.61-84, ryc. tab. bibliogr. 25 poz. streszcz.
    summ, 978-83-928977-6-7.
  2. Ocena neuromotoryczna dzieci w wieku 4-7 lat z powiatu
    kamiennogórskiego na podstawie testów Sally Goddard (Neuromotorical
    assessment of children aged 4-7 from the Kamienna Góra district based
    on Sally Goddard tests). [AUT.] MALWINA MADEJEWSKA, ANNA MARIA
    CHOIŃSKA, EWA Z. GIEYSZTOR, AGATA TRAFALSKA. Pielęg.Zdr.Publ. 2016
    Vol.6 nr 3 s.179-186, ryc. bibliogr. 13 poz. streszcz. summ. DOI: 10.17219/pzp
    /64033
  3. Wpływ kontaktu z koniem na emocje studentów fizjoterapii(The influence
    of the relationship with horse on positive and negative emotions of
    physiotherapy students). [AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA, ALINA ŻUREK,
    EWA GIEYSZTOR, SARA GÓRNA, AGATA TRAFALSKA, DAWID SELWA.
    Przegl.Hipoter. 2017 nr 1(18) s.17-20, ryc. bibliogr. 11 poz. streszcz. Summ
  4. Badania opinii dotyczącej eutanazji i aborcji wśród studentów w porównaniu z osobami po 60. roku życia na Dolnym Śląsku(Opinionresearch on euthanasia and abortion in students compared to people over 60 years of age in Lower Silesia). [AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA,LUDWIKA SADOWSKA, BOŻENA BARTOSIK, HENRYK FILIPOWSKI, WIKTORIA RYTWIŃSKA, ALEKSANDRA PRYK, MAGDALENA PORĘBSKA,