- Dr nauk o kulturze fizycznej
- Fizjoterapeuta
- Terapeuta i diagnostyk oraz wykładowca Integracji Sensorycznej SI,
- Członek PTIS Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
- Hipoterapeuta
- Specjalista Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej MFDR
- Diagnostyk i terapeuta odruchów wg Sally Goddard
- Patron Rady Fundacji 21, dla dzieci z Zespołem Downa
- Wieloletni wykładowca akademicki i autorka licznych prac naukowych oraz uczestnik konferencji naukowych.
- W latach 2016-2019 opiekun Studenckiego Koła Naukowego SKN15 Zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.
- Członek Stowarzyszenia Kawaleryjskiego im. 14. Pułku Ułanów Jazłowieckich
Pracuje z:
noworodkami, wcześniakami, niemowlętami i dziećmi w wieku poniemowlęcym, przedszkolnym jaki i wczesnoszkolnym, które mają zaburzenia rozwoju :
- opóźniony rozwój neurokinezjologiczny,
- asymetria,
- wiotkość,
- wzmożone napięcie mięśniowe,
- zaburzenia ośrodkowej koordynacji nerwowej ZOKN , mózgowe porażenie
- dziecięce mpdz,
- przetrwałe odruchy pierwotne np. Moro, ATOS, STOS, Galant, TOB,
- opóźniony rozwój psychoruchowy (w zakresie funkcji raczkowania, siadania,
- chodzenia, sprawności manualnych, percepcji, mówienia i rozumienia mowy,
jak i dojrzałości społecznej) - Zespół Downa,
- Zespół Aspergera,
- autyzm,
- ADHD
- szerokie spektrum zaburzeń integracji sensorycznej SI
- (zaburzenia równowagi, koncentracji uwagi, nadwrażliwość i podwrażliwość dotykowa, wzrokowa słuchowa i przedsionkowa),
- choroby rzadkie.
Kursy i szkolenia:
- Kurs Vojty -Praktyczne szkolenie z zakresu wczesnej neurokinezjologicznej diagnostyki i terapii dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego 1997
- Kurs Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej (MFDR )1., 2. i 3. Rok życia 1998
- Kurs z Psychomotoryki 1999
- Kurs hipoterapii 2005
- Kurs Integracji Sensorycznej (SI) I stopień i II stopień 2013
- Szkolenie. Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce- program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Godard 2014
Wybrane pubikacje:
- Trafność wybranych metod diagnostycznych w diagnostyce zaburzeń integracji
sensorycznej u dzieci w wieku 5-7 lat(Relevance of some diagnostic methods in
the diagnosis of sensory integration disorders in children aged 5-7 years).
[AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA, MARTA ROSIAK, EWA GIEYSZTOR, LUDWIKA
SADOWSKA. W: Znaczenie integracji sensorycznej w zaburzeniach rozwoju
człowieka : monografia Wrocław 2016, Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
Oddział Wojewódzki we Wrocławiu, s.61-84, ryc. tab. bibliogr. 25 poz. streszcz.
summ, 978-83-928977-6-7. - Ocena neuromotoryczna dzieci w wieku 4-7 lat z powiatu
kamiennogórskiego na podstawie testów Sally Goddard (Neuromotorical
assessment of children aged 4-7 from the Kamienna Góra district based
on Sally Goddard tests). [AUT.] MALWINA MADEJEWSKA, ANNA MARIA
CHOIŃSKA, EWA Z. GIEYSZTOR, AGATA TRAFALSKA. Pielęg.Zdr.Publ. 2016
Vol.6 nr 3 s.179-186, ryc. bibliogr. 13 poz. streszcz. summ. DOI: 10.17219/pzp
/64033 - Wpływ kontaktu z koniem na emocje studentów fizjoterapii(The influence
of the relationship with horse on positive and negative emotions of
physiotherapy students). [AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA, ALINA ŻUREK,
EWA GIEYSZTOR, SARA GÓRNA, AGATA TRAFALSKA, DAWID SELWA.
Przegl.Hipoter. 2017 nr 1(18) s.17-20, ryc. bibliogr. 11 poz. streszcz. Summ - Badania opinii dotyczącej eutanazji i aborcji wśród studentów w porównaniu z osobami po 60. roku życia na Dolnym Śląsku(Opinionresearch on euthanasia and abortion in students compared to people over 60 years of age in Lower Silesia). [AUT.] ANNA MARIA CHOIŃSKA,LUDWIKA SADOWSKA, BOŻENA BARTOSIK, HENRYK FILIPOWSKI, WIKTORIA RYTWIŃSKA, ALEKSANDRA PRYK, MAGDALENA PORĘBSKA,