
- Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika
- Pedagog szkolny i rodzinny
- Terapeuta pedagogiczny
- Terapeuta ręki
- Trener umiejętności społecznych (TUS)
- Trener zastępowania agresji PEACE ART
- Mediator w sprawach nieletnich i karnych
- Nauczyciel akademicki
Pracuje z:
- dzieckiem przejawiającym trudności w nabywaniu umiejętności szkolnych (dysharmonie rozwojowe, ryzyko dysleksji, specyficzne trudności szkolne: dysleksja, dysortografia, dysgrafia; zaburzenia przetwarzania słuchowego, zaburzenia uwagi i koncentracji, obniżony poziom motywacji);
- dzieckiem przejawiającym trudności w zachowaniu i emocjach;
- grupą dzieci chcących podnieść swoje umiejętności społeczne, w tym rozwinąć komunikację opartą na aktywnym słuchaniu, rozumieniu wzajemnych potrzeb i intencji;
- rodzicami/opiekunami, którzy poszukują wsparcia w radzeniu sobie z wyzwaniami wychowawczymi swojego dziecka.
Kursy i szkolenia:
- Terapia pedagogiczna „Promyk Słońca” we Wrocławiu
- Trening umiejętności społecznych (TUS) – „Promyk Słońca” we Wrocławiu
- Terapia ręki – „Promyk Słońca” we Wrocławiu
- Mediator – Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego we Wrocławiu
- Szkolenie PEACE ART – Center for Anty-bulling & Anty-violence;
- Metody aktywizujące w pracy z dziećmi – Centrum Diagnozy „ISTMUS”
- Dziecko ze spectrum autyzmu w przedszkolu – „Self”
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej – ORE w Warszawie
Wybrane publikacje:
- Kurzynoga M., Dom dziecka – instytucja totalna czy wspierająca? [w:] Badora S., Róg A., Zięba-Kołodziej B., Pedagogika opiekuńcza w poszukiwaniu rozwiązań teoretycznych i praktycznych, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2014
- Kurzynoga M., Heterotopia domu dziecka, czyli o miejscu bez miejsca, ”Teraźniejszość -Człowiek-Edukacja” 2012, 4/60
- Kurzynoga M., Konspekty zajęć terapeutycznych [w:] Abraszewska M., Gębicka-Zdanowicz M., Terapia przez zabawę, Oficyna Wydawnicza „Atut” Wrocław 2010,
- Kurzynoga M., Namysł nad nowym wymiarem dzieciństwa, Oblicza Edukacji”, 2009.